Walka o wiadukt nad S-7 wzdłuż ul. Spornej trwa. W zeszłym roku wszystko zaczęło się – mimo, że temat ten już kilkukrotnie gościł na Komisji Zielonego Ursynowa – od czerwcowej Komisji Zielonego Ursynowa, na którą zaprosiłem Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Na tym spotkaniu dowiedzieliśmy się, że ul. Baletową będzie można przejechać nad trasą S-7, zaś wiadukt nad S-7 wzdłuż ul. Spornej będzie wymazany z planów GDDKiA. Tylko przypomnę, że początkowo GDDKiA chciała wybudować właśnie wiadukt wzdłuż ul. Spornej, a ul. Baletowa miała być ulica „ślepą”.

Później było mojego autorstwa stanowisko skierowane przez radę Dzielnicy Ursynów do GDDKiA popierające przywrócenie wiaduktu nad S-7 wzdłuż ul. Spornej. We wrześniu 2015 zorganizowałem kolejną Komisję Zielonego Ursynowa w sprawie m.in. wsparcia władz Ursynowa dla przywrócenia wiaduktu wzdłuż ul. Spornej. Zamiast wsparcia, mieszkańcy otrzymali plądrowanie szaf Urzędu Dzielnicy w celu szukania winnego likwidacji wiaduktu wzdłuż ul. Spornej. Szkoda, bo od władz Ursynowa – jakie by one nie były – oczekuję, że będą stały murem za sprawami mieszkańców dzielnicy i wspólnie będziemy się zastanawiali co zrobić, aby poprawić funkcjonowanie naszej dzielnicy. Tym razem władze dzielnicy wybrały wariant „nieangażowania się”. Może gdyby, to była sprawa, którą by firmowałby radny PO… W każdym razie taki sposób myślenia jest mi obcy.

We wrześniu 2015 wysłaliśmy wraz z radnym Leszkiem Lenarczykiem pisma do ówczesnego Pana Premiera Janusza Piechocińskiego (PSL) i posła Marcina Kierwińskiego (PO) ws. podjęcie wszystkich niezbędnych działań zmierzających do budowy wiaduktu WD-1 nad trasą S-7 i linią kolejową nr 8 w ciągu ul. Spornej. Nie otrzymaliśmy od nich żadnej odpowiedzi. Było to przed wyborami do parlamentu. Jak to się dla nich skończyło dla tych dwóch osób, to większość już wie. Pan Premier jako szef partii ludowców nie został wybrany na kolejną kadencję z okręgu podwarszawskiego, a Pan Poseł Marcin Kierwiński (szef ursynowskiego koła PO) dziś zasiada w ławach opozycji.

Pod koniec grudnia 2015, już po wyborach do parlamentu postanowiliśmy wystosować podobny apel do posła Jarosława Krajwskiego (PiS). W efekcie naszej prośby została wystosowana interpelacja poselska do ministra infrastruktury i budownictwa ws. w sprawie budowy południowej obwodnicy Warszawy, trasy S-7 oraz wiaduktu wzdłuż ul. Spornej. Można? Można!

Nie wiem czy uda się nam przywrócić budowę tego wiaduktu nad trasą S-7 ale bardzo sobie cenię ludzi, którym się chce i tym bardziej dziękuję Panu posłowi Jarosławowi Krajewskiemu za pomoc i wsparcie jakie udzielił mieszkańcom Ursynowa w tych sprawach.

Treść interpelacja nr 1344 do ministra infrastruktury i budownictwa w sprawie budowy południowej obwodnicy Warszawy, trasy S7 oraz wiaduktu wzdłuż ul. Spornej. Zgłaszający: Jarosław Krajewski, data wpływu: 24-02-2016. Odpowiedz na ww. interpelację, będzie zamieszczona pod powyższym linkiem.

Interpelacja porusza również wątki, którymi Nasz Ursynów się interesuje od dłuższego czasy oraz stara się je monitorować. Jedna z tych kwestii jest budowa Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku ursynowskim. I tak znajdziemy w interpelacji pytanie o przyszłą lokalizacją „Bazarku na Dołku”; gdzie zlokalizowane będzie zaplecza budowy drogi ekspresowej S2 – południowej obwodnicy Warszawy i czy po zakończeniu budowy drogi ekspresowej S2 południowej obwodnicy Warszawy planowane jest stworzenie parku komunikacyjnego położonego nad tunelem w liniach rozgraniczających POW? Mamy nadzieję, że w niedługim czasie przekażemy mieszkańcom dobra odpowiedz na powyższe kwestie.

pismo_WD-1K_Krajewski_s7_wiadukt