Taką dziś (18.11) dostałem informacje od jednej z mieszkanek SMB Stokłosy.
Kontaktowałem się z Prezesem SMB Stokłosy i dowiedziałem się, że Spółdzielnia będzie składała odwołania do tych decyzji.
Wszystkich zainteresowanych proszę o składanie uwag do Spółdzielni.
„Obie decyzje WZ są podobne – jedna zawiera 2 etapy budowy, druga ogranicza się do
jednego (narazie), ale w/g tych samych wytycznych.
Niestety tylko do jutra do 16.00 w spółdzielni przyjmowane są zastrzeżenia do WZ, gdyż
do 23.11/2015 spóldzielnia ma termin zredagowania i złożenia zastrzeżeń do SKO
(* zdjęcie ogłoszenia w załączeniu).
Jeśli chodzi o plany samej zabudowy:
Budynek A
– dominanta od wschodu10-piętrowa ( bryła budynku 20 x 22 m)….. wysokości 33 m
– część główna , środkowa 7-piętrowa (bryła budynku ok. 8 x 46 m) … wysokości 23,5 m
– część zachodnia 6-piętrowa (bryła budynku 25 x 14 m) ….. wysokości 20 m
Dla porównania – istniejące budynki 4-pięrtowe (np. ul Wokalna 2, 4, 6) mają wysokość
brutto od poziomu terenu ok. 14 m
Budynek B
– wysokość 20 m (budynek bliżej szkoły, w pn części placu), długość 52 m
Niepokojące jest rozwiązanie komunikacyjne – do środka osiedla prowadzą tylko ciągi pieszo-jezdne
nie przystosowane do planowanej ilości samochodów. Do planowanych budynków lokatorzy będą
dojeżdżać (do garaży podziemnych).
Szacunkowo można przyjąć, że :
**budynek A będzie mieścił ok. 170 – 180 mieszkań (skromnie licząc)
Licząc zgodnie z przepisami 1 samochód/i lokal mieszkalny = 170 samochodów (!).
**budynek B będzie mieścił ok. 70 – 80 mieszkań
I tak dojeżdżąć do budynku b będzie 70 samochodów.
Reasumując – WZ 160/URN/15 (jeden budynek A) ………… min 170 – 180 samochodów
WZ 161/URN/15 (dwa budynki, A + B) ………. min. 240 – 250 samochodów
Jak w świetle takiego obciążenia komunikacyjnego wewnątrz osiedla można mówić o „braku
oddziaływania” na sąsiednie tereny?
Załączam zdjęcia WZ (treść) oraz mapki (załączniki do WZ) = czyli komplet dokumentacji decyzji o WZ.”